Joris Huijbregts

Joris Huijbregts
Joris HuijbregtsQ-ParkManager marketing, communication & business intelligence

Over Joris

Joris Huijbregts studeerde Filosofie in Nijmegen en Amsterdam waarbij zijn interesse voornamelijk uitging naar wijsgerige antropologie en taalfilosofie met uitstapjes naar semiotiek. Hier ontstond dan ook zijn liefde voor logica en de kracht van informatie en betekenis. Tijdens zijn loopbaan bleef hij zich verder ontwikkelen, zo studeerde hij onder andere, bedrijfskunde in Eindhoven.

Tijdens zijn carrière bij DPD Pakketservice zette hij een business intelligence afdeling op. Hij had de verantwoordelijkheid voor het opzetten van de volledige data integratie- en reportingstraat in SAS, en de ontwikkeling en het beheer van CRM. Voor klanten ontwierp hij een closed loop, proprietary BI systeem, waarbij klanten een actieve rol kregen in het verbeteren van hun aandeel in de kwaliteit van de dienstverlening.

Sinds ruim drie en een half jaar is hij verantwoordelijk voor de afdeling Marketing, Communicatie en BI bij Q-Park Nederland. In de afgelopen jaren hield hij zich onder andere bezig met het opzetten van een internationaal Data Ware House en de implementatie van SAS VA voor analisten en business gebruikers. Het open data platform waarmee Q-Park sinds enkele jaren actuele bezettingscijfers aan parkeerders biedt werd eerder dit jaar door de Nederlandse overheid overgenomen als nationale open standaard en won dit jaar in Berlijn de Prijs van beste innovatie bij de European Parking Association.

Verder was hij betrokken bij de realiseren van in- en uitrijden met betaalpassen en creditcards in alle Nederlandse Q-Park Parkeerfaciliteiten, waardoor de betaalautomaat overbodig wordt.  In de toekomst wil hij zich nog meer richten op het verbeteren van het gemak van parkerende consumenten, waarbij data steeds een cruciale rol blijft spelen.