Business data scientist + big data = meer winst

Business data scientist + big data = meer winst

Hoe klantendata en machine learning uw bedrijf revolutionair veranderen

Gratis downloaden
16 november 2016

De business data analist is de nieuwe ster in vele ondernemingen. Want in de huidige informatiemaatschappij win je als bedrijf wanneer je de juiste conclusies uit (klanten)data weet te trekken. Met een mooi woord heet dit augmented intelligence: het helpen van de mensen in de business op het moment dat de kritieke gebeurtenissen plaatsvinden.

4 niveaus data analytics

Deze weg van data naar actie kent 4 niveaus:

  1. Descriptive analytics: wat is er gebeurd?
  2. Diagnostic analytics: waarom is het gebeurd?
  3. Predictive analytics: wat staat er te gebeuren?
  4. Prescriptive analytics: een combinatie van voorspellen en adviseren van de business.

Praktijkcase The North Face

In deze keynote vertelt Heleen Snelting, data science manager EMEA bij Tibco, hoe binnen haar bedrijf tegen data analytics wordt aangekeken. Dit doet ze aan de hand van enkele cases.

De volgende klanten van Tibco passeren de revue: het Deense windturbinebedrijf Vestas, de internationale olieproducent Hess, de Amerikaanse outdoorkledingfabrikant The North Face, de Bank of Montreal en het Amerikaanse transportbedrijf Norfolk Southern.

Eisen aan de business data scientist

Het is voor bedrijven niet altijd makkelijk een data scientist die voldoet aan alle eisen te vinden. Deze wordt weleens met de eenhoorn vergeleken: een mythisch beest dat je niet kunt vinden.

De data scientist maakt in zijn werk gebruik van machine learning, de wetenschappelijke discipline waarbij patronen in Big Data worden ontdekt. Snelting licht de 3 soorten van machine learning toe.

Maakt uw organisatie al gebruik van de nieuwste data-inzichten of loopt u hopeloos achter? Bekijk deze video en doe inspiratie op voor meer groei en efficiency!

 

Gratis downloaden