Data zijn de sleutel tot inzicht in de klantreis

Data zijn de sleutel tot inzicht in de klantreis

Harvard Business Review: Realtime analytics

Gratis downloaden
22 oktober 2019

Hoe maak je als bedrijf het verschil tegenover de concurrenten? Wat onderscheidt de koplopers uit de branche van de andere bedrijven? Het antwoord is een unieke klantervaring die onderdeel is van een datagedreven bedrijfsstrategie. Bedrijven met een voorsprong op het gebied van analytics maken uiteindelijk het verschil en verhogen de merkvoorkeur bij consumenten. Harvard Business Review dook dieper in dit onderwerp en verzamelde inzichten en ervaringen van bedrijven over de hele wereld. Waarom kiezen bedrijven voor een realtime analytics om de klantervaring te verbeteren? Welke inzichten verkregen ze? Dat en meer lees je in dit Harvard Business Review rapport.

3 onmisbare bouwstenen voor effectieve en realtime klantinteracties

Dit rapport laat in detail zien waar bedrijven staan bij het inzetten van analytics bij realtime klantinteracties. Hieruit blijkt dat ondernemingen de meest succesvolle klantinteracties bouwen met data analytics omdat ze drie bouwstenen volledig beheersen:

  • Dataplatformen met uniforme klantdata: Data uit online en offline kanalen komen samen en worden gebruikt voor analyse en verwerking. Deze data en de hieraan gekoppelde inzichten vormen de basis voor de klantreis en unieke klantinteracties.
  • Proactieve analytics dankzij de inzet van kunstmatige intelligentie: Breng klantkennis, marketing, support en klantenservice samen in één systeem.
  • Contextuele interacties: Krijg realtime inzicht in waar klanten zich in de klantreis bevinden. Koppel hieraan directe acties om jouw klanten over de streep te trekken.

Focusgebieden, technologische vereisten en uitdagingen

Wat heb je nodig voordat je kan starten met deze drie bouwstenen? Hoever zijn andere bedrijven met het verbeteren van hun klantreis? Waar lopen andere bedrijven tegenaan bij het centraal zetten van hun klanten? Hoe belangrijk zijn CRM, voorspellende analyse en marketing automation in dit geheel?  Download hier het Harvard Business Review rapport over realtime analytics als drijfveer voor de klantreis en bekijk hoe jij jouw klantreis beter afstemt op de wensen van jouw klanten.

Gratis downloaden