Wereldwijd zien we dat de online en de fysieke wereld samenkomen. Door de inzet van technologieën zoals AI en IoT bieden steeds meer bedrijven een unieke en immersieve ervaring aan consumenten en weten ze zo klanten aan zich te binden. Consumenten kijken niet meer vreemd op wanneer ze met behulp van een slimme chatbot hun telefooncontract aanpassen. Persoonlijke assistenten zoals Siri, Alexa en de Google Assistant zijn inmiddels goed ingeburgerd. Een goed moment om jouw customer experience tegen het licht te houden. Want speel jij al in op de wensen en behoeften van de consument van nu en morgen?
In dit onderzoeksrapport van Futurum Research en SAS ging men in meer dan 23 landen bij consumenten, marketeers, managers en technologie-experts op zoek naar het antwoord op de volgende vragen:
Het antwoord op deze, en alle andere gestelde vragen, vind je in dit onderzoeksrapport. Als teaser vertellen we je alvast wat meer over de interacties tussen bedrijven en consumenten in de toekomst. Alle ondervraagde bedrijven zien een verregaande automatisering van hun klantinteracties. Naar verwachting zal 65% van alle digitale klantinteractie in 2030 verlopen via slimme bots en machines. Het verzamelen en analyseren van real-time data om zo te voldoen aan die verwachtingen is volgens 79% van de ondervraagde merken dan ook dé sleutel tot succes. Download snel het volledige onderzoeksrapport en bereid je voor op de customer experience van 2030.