Predictive Analytics is een term die gebruikt wordt om een serie analytische statistische technieken te beschrijven die gebruikt worden om toekomstige acties en gedragingen te kunnen voorspellen. In business wordt Predictive Analytics gebruikt om proactieve beslissingen te kunnen maken en acties te bepalen. Predictive Analytics, ook wel bekend als predictive modelling, maakt gebruik van statistische modellen om patronen in historische- en transactionele data te ontdekken om zowel risico’s als kansen bloot te leggen.
Predictive Analytics biedt een aantal belangrijke voordelen voor bedrijven:
Door de inzet van Predictive Analytics tools kunnen veel business problemen beter te lijf worden gegaan. Onderstaand de omschrijving van een aantal van deze business problemen.
Effectieve Predictive Analytics tools ondersteunen een brede range aan algoritmes en methodes om alle karakteristieken van data te ondersteunen. Daarnaast moeten de Predictive Analytics software bruikbaar zijn op de business en moet er een mogelijkheid zijn om flexibel algoritmes toe te passen wanneer nodig.
In de whitepaper ‘Predictive Analytics’ komen naast de onderwerpen uit de bovenstaande introductie de volgende onderwerpen aan bod:
Download gratis en geheel vrijblijvend de whitepaper waarin uitgebreid uiteengezet wordt wat de voordelen voor organisaties van Predictive Analytics kunnen zijn. Daarnaast wordt belicht op welke wijze, middels Predictive Analytics software, kan worden geprofiteerd van de genoemde voordelen.