Horizontale data-analyse maakt het verschil

26 februari 2019
Horizontale data-analyse maakt het verschil

Instellingen uit de financiële sector geven miljarden uit aan digitale transformaties, maar dit geld blijkt lang niet altijd goed gespendeerd. Volgens één analistenbureau vindt maar liefst 80% van de bestuurders dat de uitgaven aan technologische innovaties weggegooid geld zijn. In een nieuw rapport schijnt Synechron zijn licht op de voornaamste thema’s waar banken, verzekeraars, vermogensbeheerders en andere financiële dienstverleners zich op moeten concentreren om voorop te lopen in de digitale transformatie.

Digitale transformatie

Digitale transformatie ontwricht businessmodellen en creëert nieuwe mogelijkheden om omzet te genereren. Marktonderzoeksbureau IDC voorspelt dat digitale transformatie $18 biljoen aan toegevoegde waarde zal creëren voor organisaties, terwijl onderzoeks- en adviesbureau Gartner verwacht dat digitale transformatie tegen 2020 36% van alle omzet zal ondersteunen.

Vier trends om het verschil te maken

Hoe een bedrijf dan succesvol wordt in digitale transformatie blijft echter de vraag. In het nieuwe rapport van Synechron gaat het adviesbureau – dat zich richt op verbeteringen en digitale transformatie bij financiële instellingen – diep in op vier gebieden waarop het verschil gemaakt kan worden: (1) ecosystemen, (2) technologie-gedreven transformatie, (3) horizontale data-analyse en (4) cultuurtransformatie. 

Explosie aan data

Wij lichten de horizontale data-analyse uit. Bij horizontale data-analyse – het derde thema – worden de uit data verkregen inzichten ingezet voor een breed spectrum aan businessinnovaties. Digitalisering heeft geleid tot een ware explosie aan beschikbare klantdata waar waarde uit kan worden gehaald. Hiervoor moeten financiële instellingen beschikken over de juiste tools op gebieden als analytics, data mining en datavisualisatie. “Terwijl in 2018 AI-strategieën zich voorbij simpele automatisering ontwikkelden richting meer complexere data science-toepassingen, zal in 2019 de sprong plaatsvinden naar ondernemingsbrede business intelligence en verdere innovatie van data science-strategieën om de return on investment (ROI) te verbeteren.”

ROI verhogen

Om de ROI op data-science toepassingen te verhogen, is het cruciaal om data op een juiste en begrijpelijke manier te visualiseren. Het menselijk brein is visueel ingesteld. Hierdoor is datavisualisatie een krachtig communicatiemiddel om data sneller te delen, te interpreteren en te analyseren. Het stelt uw organisatie in staat om veranderingen in het gedrag van uw klanten en de markt sneller te signaleren en hier op in te spelen.

Praktische training Datavisualisatie

Tijdens deze training leert u hoe u gegevens effectief visualiseert, zodat belangrijke resultaten niet aan de aandacht ontsnappen. U gaat zelf aan de slag met rapporten en dashboards zodat u leert hoe u de ontwerpprincipes het beste kunt toepassen. U creëert op deze manier betere stuurinformatie voor uw organisatie en voorkomt dat de verkeerde conclusies getrokken worden.

Creëer betere stuurinformatie
Tijdens de training Datavisualisatie leert u hoe u gegevens effectief visualiseert, zodat belangrijke resultaten niet aan de aandacht ontsnappen. U gaat zelf aan de slag met rapporten en dashboards zodat u leert hoe u de ontwerpprincipes het beste kunt toepassen. U creëert op deze manier betere stuurinformatie voor uw organisatie en voorkomt dat de verkeerde conclusies getrokken worden.  Lees hier alle informatie over de training.

Lees hier het volledige artikel. Bron: consultancy.nl